Setmana del Voluntariat – 20 a 25 de maig del 2024

abr. 23, 2024

Durant aquest mes de maig la Plataforma del Voluntariat de les Illes Balears en celebració del 18è aniversari de l’entitat, es realitzaran diversos actes per donar a conèixer i posar en valor l’acció voluntària i les activitats de les entitats de voluntariat membre de la xarxa de voluntariat.

Activitats

Taula Rodona “18 anys de la Plataforma”

Dilluns 20 de maig – 17.30h – Casal Can Balaguer de Palma
Dirigida a membres i antics membres d’entitats de voluntariat, responsables públics, persones voluntàries i ciutadania en general.
Les persones que han ostentat la presidència de la Plataforma del Voluntariat reflexionaran sobre el recorregut de l’entitat i del voluntariat durant aquests anys. Modera l’actual president, Toni Sorà.

Jornada Estratègia del Voluntariat 2030

Dimarts 21 de maig – 10 a 13h – Seu FELIB de Palma per entitats de Mallorca i per videocridada per entitats de Menorca, Eivissa i Formentera
Dirigida a responsables d’entitats de voluntariat i persones voluntàries.
S’està duent a terme a nivell estatal, una proposta de marc estratègic del voluntariat que volem al 2030. Des de les Illes Balears es proposa una jornada per reflexionar sobre el futur de l’acció voluntària: com el volem i quines passes seguir, i definir així, la full de ruta estratègica autonòmica amb les organitzacions de voluntariat com a protagonistes.

Projecció i Debat Experiències del Voluntariat (Inca)

Dimecres 22 de maig – 17.30 a 19h – Claustre de Sant Domingo, Inca
Dirigida a responsables d’entitats de voluntariat, persones voluntàries i responsables polítics de la comarca d’Es Raiguer.
Es projectarà material audiovisual relatiu al voluntariat com a punt d’inici per la difusió d’accions solidàries de les entitats de voluntariat de la comarca i posterior debat.

Projecció i Debat Experiències del Voluntariat (Menorca, pendent)

Dimecres 22 de maig – 18 a 19.30h – Ca’n Oliver, Maó
Dirigida a responsables d’entitats de voluntariat, persones voluntàries i responsables polítics de l’illa de Menorca.
Es projectarà material audiovisual relatiu al voluntariat com a punt d’inici per la difusió d’accions solidàries de les entitats de voluntariat de l’illa i posterior debat.

Speed Dating Empreses i Entitats Socials

Dijous 24 de maig – 9 a 11.30h – Can Tàpera, Palma
Dirigida a responsables d’entitats de voluntariat de la Plataforma del Voluntariat i empreses interessades en contactar i establir col·laboracions de RSC amb organitzacions socials.
L’activitat consisteix en converses breus entre entitats i empreses per donar a conèixer les accions de les organitzacions socials a responsables d’empreses interessades en col·laborar en desenvolupar accions de Responsabilitat Social Corporativa i accions solidàries de les persones treballadores de l’empresa.

Projecció i Debat Experiències del Voluntariat (Eivissa)

Dijous 23 de maig – 17.30 a 19h – Casal d’Igualtat d’Eivissa
Dirigida a responsables d’entitats de voluntariat, persones voluntàries i responsables polítics de l’illa d’Eivissa.

Cafè Dinamitzat per a Entitats de Menorca

Divendres 24 de maig – 10.30 a 12.30h – Sala del Claustre del Carme a Maó

Projecció i Debat Experiències del Voluntariat (Manacor)

Divendres 24 de maig – 17.30 a 19h – Centre Sociocultural de Manacor
Dirigida a responsables d’entitats de voluntariat, persones voluntàries i responsables polítics de la comarca de Llevant

Diada del Voluntariat

Dissabte 25 de maig – 10 a 14h – Plaça Columnes, Palma
Dirigit a la ciutadania en general i on les entitats de voluntariat participaran en la diada.
Les entitats de voluntariat de la Plataforma del Voluntariat de les Illes Balears oferiran activitats per sensibilitzar i promoure la seva acció social, així com breus píndoles informatives per donar a conèixer el seu àmbit d’actuació.

Participació d’entitats als actes

Les entitats interessades en participar dels actes de la Setmana del Voluntariat, es poden incriure clicant al següent botó que conduirà al formulari d’inscripció: