La Plataforma del Voluntariat de les Illes Balears ofereix el Servei de Derivació de voluntariat per les entitats membre de la xarxa. Aquest servei consta de la difusió dels programes de voluntariat de les entitats a la ciutadania i de la recollida d’informació de contacte d’aquestes persones interessades en fer voluntariat a un o més programes de voluntariat de les entitat membre, segons les seves característiques i inquietuds.

A més, també des de la PLAVIB, es pot donar suport en la difusió de demandes específiques o urgents en accions de voluntariat o col·laboració a l’entitat, tant emmarcat dins programes de voluntariat continuats, com accions puntuals.

PROGRAMES DE VOLUNTARIAT

La difusió dels programes es realitzen mitjançant:

• Dossier físic de fitxes de les entitats amb els seus programes de voluntariat.
  • Assessorament personalitzat telefònic o mitjançant correu electrònic.
  • Publicacions a xarxes socials
  • Xerrades informatives de la PLAVIB.
  • Apartat d’Entitats Membre de la web de la PLAVIB.
  • Cercador del Voluntariat de la web de la PLAVIB.

Aquests programes de voluntariat són accions que l’entitat de forma perllongada en el temps desenvolupa com a part de la seva tasca, per tant, podran patir modificacions, obrir nous programes, o suspendre’ls temporal o definitivament.

NOUS PROGRAMES

1. Assegurar-se que el programa no està introduït a la fitxa dels programes de voluntariat de l’entitat. Podeu trobar les vostres fitxes actualitzades al final d’aquesta pàgina web, fent click al logo de la vostra entitat:
  2. Introduir les dades del vostre programa al següent formulari: FORMULARI NOUS PROGRAMES DE VOLUNTARIAT. És important que la informació sigui entenedora i accessible, ja que el contingut que introduïu, serà el que es vegi a les diferents vies de difusió.

CANVIS A PROGRAMES

1. Descarregau-vos la fitxa de programes de la vostra entitat en format pdf a al final d’aquesta pàgina o enviau un correu a plavib@plataformavoluntariat.org perquè us enviem la fitxa amb format editable.
  2. Indicau-nos via correu electrònicplavib@plataformavoluntariat.org les modificacions que corresponguin als programes del voluntariat, tant aquella informació que surt indicada a la fitxa de programes de voluntariat, com aquella que s’utilitza per fer la recerca al cercador de voluntariat:
    • Dies de la setmana
    • Matí/horabaixa/vespre
    • Municipi(s) que
    • Tipus de col·lectiu a que s’atén: exclusió, malaltia, persones grans, infància, discapacitat, natura, població en general, …
    • Edat mínima per fer voluntariat

SUSPENSIÓ PROGRAMES

En cas de la suspensió temporal o permanent ens ho heu de comunicar via correu electrònic a plavib@plataformavoluntariat.org indicant el nom del programa i les condicions d’aquesta suspensió, si es suspèn el programa temporalment, si no és cerquen més persones voluntàries per tenir-les cobertes, o si per altra banda, s’elimina definitivament aquest programa de l’entitat.

Cap d’aquests processos són automàtics, per tant, poden tardar uns dies en veure’s els canvis. Us demanam la major claredat possible alhora d’indicar les modificacions a fi de tenir la màxima organització possible.

DEMANDES PUNTUALS

Si voleu que en tenguem constància, perquè poguem fer difusió activa d’una acció de voluntariat específica o, d’accions de col·laboració amb l’entitat, ens podeu enviar un correu a plavib@plataformavoluntariat.org rementent-nos de la forma més breu possible la següent informació:

• Descripció de l’activitat
  • Perfil de persones que es cerquen (si està definit).
  • Funcions per part de les persones voluntàries/col·laboradores.
  • Col·lectiu o persones destinatàries.
  • Imatge o fotografia que il·lustri l’acció.

Posteriorment en farem difusió mitjançant les xarxes socials de la Plataforma del Voluntariat i mitjançant l’assessorament personalitzat a les persones interessades que contactin.

Picau al vostre logo per obrir la fitxa de programes actius.

logo mater
logo naum