Programa “Natura per Tothom” de Creu Roja – Premi solidaritat 2014

oct. 10, 2014

El programa Natura per a Tothom; ha estat premiat amb el premi Solidaritat de l’Institut Mallorquí d’Afers Socials (IMAS) del Consell de Mallorca, en la categoria de Projecte. Va recollir el premi el president de l’entitat el Sr. Miquel  Alenyà

El projecte Natura per a Tothom de Creu Roja va néixer amb l’objectiu de millorar el benestar de les persones aprofitant l’efecte terapèutic que té el contacte directe amb la natura. Es va realitzar per primera vegada l’any 2010, cofinançat per Obra Social la Caixa, i des d’aleshores han estat moltes les persones que han pogut experimentar la sensació de tranquil·litat, relaxació i benestar que proporciona passejar per alguns dels paratges naturals més bonics de les nostres illes, a la vegada que es realitzen jocs i activitats que potencien el contacte sensorial amb la natura. Els col·lectius participants han estat de tot tipus, però sobretot hem cercat aquelles associacions o entitats que fan feina amb persones amb discapacitats (sensorials, físiques i/o psíquiques), doncs entenem que són precisament aquestes persones les que tenen més dificultat per poder accedir al medi natural. El repte de fer els indrets accessibles ha requerit adoptar solucions tant  com organitzatives, però en tots els casos l’instrument més important ha estat la col·laboració dels voluntaris de Creu Roja,tecnològiques sense els quals seria impossible seguir amb aquest model d’intervenció. Esperem poder continuar amb aquest projecte durant molt de temps.

Dibujo Dibujo2