Presentació de la memoria d’ activitats de la Plataforma 2013

abr. 7, 2014

Dijous 3 d’ Abril a les 11:30 hores al Centre Cultural SA NOSTRA (sala 1)

La Plataforma del Voluntariat DE LES Illes Balears (PLAVIB) treballa per aconseguir el reconeixement de l’ activitat voluntària a les Illes.

La Plataforma del Voluntariat de les Illes Balears (PLAVIB) va presentar el passat dijous dia 3 d’abril la memòria anual de l’ activitat corresponent a l’any 2013. El document resumeix l’ activitat desenvolupada per la organització al llarg del curs 2013

Actualment, la PLAVIB compta amb 27 entitats membre, 13 mes de les que hi havia al 2006 quan va ser constituïda i treballen amb mes de 6.900 persones voluntàries. Aquestes entitats duen a terme especialment la seva activitat en l’ àmbit social, de salut, educatiu, medi ambient, oci, temps lliure i esportiu.

Per aconseguir la seva finalitat, la Plataforma promou i realitza activitats de formació, assessorament i sensibilització sobre voluntariat, taules rodones, trobades, tallers, jornades i altres activitats proposades pels seus membres.

Constituïda en maig de 2006. La PLAVIB es un espai de coordinació i col·laboració entre entitats de les illes que promouen el voluntariat a mes de promocionar els valors de la acció voluntària entre la societat

En aquesta direcció, la Plataforma, a traves d’ una línia 900 gratuïta de assessorament i informació a disposició de la ciutadania i de les entitats socials, va atendre i va assessorar durant el 2013 a mes de 100 persones. A prop de 80 varen rebre formació per la capacitació de l’ activitat voluntària i mes de 600 persones van participar en qualcuna de les accions propostes des de la Plataforma.

L’ any 2013, per primera vegada des de l ‘aprovació pel Parlament de les Illes de la Llei del Voluntariat (Ley 3/1998), el decret de organització del Govern va assignar les competències en matèria de voluntariat a la conselleria de Família i Serveis Socials. Després de molt esforç es va aconseguint que la acció voluntària de les persones i entitats sigui present a l’ agenda política.

La PLAVIB es una organització d’ àmbit autonòmic sense ànim de lucre, que treballa  per promoure espais de coordinació i col·laboració entre entitats de voluntariat.

Actualment conformen la PLAVIB 27 entitats de les Illes que aglutinen a prop de 7.000 persones voluntàries.

La PLAVIB forma part de la Plataforma del Voluntariado de España (PVE)