Formacions per Entitats de Voluntariat

Tràmits telemàtics per entitats – Online

Tràmits telemàtics per entitats. Abril del 2021 (dates a determinar)
Les entitats de voluntariat, com a persones jurídiques, han de relacionar-se amb l’Administració Pública, mitjançant tràmits telemàtics. Per la qual cosa és imprescindible obtenir el Certificat Electrònic (Digital) com a representant de les entitats. En aquesta formació s’exposarà el procés des de la sol·licitud del certificat digital i la seva instal·lació, fins el poder fer-ne ús. Això inclou, instal·lar l’autofirma i saber utilitzar el registre electrònic i la seu electrònica.
A més, per aconseguir l’objectiu de la formació s’oferirà de manera esporàdica assessoria i acompanyament posterior per guiar a les entitats que han realitzat la formació, en qualsevol dubte referent al procediment amb la finalitat d’aconseguir l’objectiu de la formació.

• CONTINGUTS
    – Presentació
    – Components
    – Quines eines necessitem per a poder relacionar-se amb la AAPP
    – Certificat Digital
    – Signatura electrònica
    – Informació general
    – Registre electrònic comú
    – Comiat i avaluació

Realitzat per: Antònia Frau

Amb el suport de: Conselleria d’Administracions Públiques i Modernització

Gestió de les persones voluntàries – Online

Gestió de les persones voluntàries. Del 15 al 25 de Febrer del 2021

Les persones voluntàries són la base de qualsevol entitat sense ànim de lucre que ofereix una acció relacionada amb l’àmbit de voluntariat.
El voluntariat constitueix un gran nucli de generositat i altruisme que no s’hauria de donar per fet, sinó que s’hauria d’invertir en ell i cuidar al cent per cent a la persona voluntària. Moltes vegades, s’oblida la importància d’acompanyar a aquestes persones en el seu itinerari de voluntariat.
Per altra banda, també s’ha de tenir en compte que l’activitat que realitzin aquestes persones els ha de dur més enllà de l’adscripció a l’entitat i ha d’ajudar-los a créixer com a persones, han d’adquirir una sèrie de competències significatives que posteriorment puguin extrapolares a qualsevol context de la seva vida diària, ja sigui de forma personal o professional.
En aquesta formació, estructurada en 6 mòduls, el que es vol destacar és la importància de cada una de les fases del cicle de gestió ja que són etapes fonamentals. Si es vol aconseguir un voluntariat satisfet cal que com entitat es realitzi una gestió del voluntariat més propera i eficient, que afavoreix la permanència en el temps de les persones voluntàries i que la seva activitat sigui més satisfactòria, enriquidora i eficient. El paper de persona voluntària és essencial i s’ha de valorar, reconèixer i agrair l’activitat duta a terme.

Amb el suport de: Conselleria d’Administracions Públiques i Modernització

Plans de Voluntariat . Del 16 de Març del 2021
Eines digitals per a la gestio/dinamització i formació del Voluntariat. Maig del 2021(dates a determinar)

DESTINATARIS: Persones responsables, siguin professionals o voluntàries, de la gestió i l’organització del voluntariat, que vulguin millorar la seva activitat a les entitats sense ànim de lucre.

Aneu a la barra d'eines