La Plataforma de Voluntariat de les Illes Balears i les seves entitats organitzen la II Setmana del Voluntariat

maig 9, 2025

Una setmana plena d’activitats per a difondre i posar en valor l’acció voluntària a les Illes.

Del 19 al 24 de Maig, la Plataforma del Voluntariat de les Illes Balears (PLAVIB), i les seves més de 50 entitats membres, duran a terme la II Setmana del Voluntariat. Per segón any consecutiu, es podrà gaudir de diferents accions de sensibilització i promoció del voluntariat a diferents indrets de Mallorca, Menorca i Eivissa.

Amb l’objectiu de posar en valor l’acció voluntària a les nostres illes, es proposen tot un seguit d’activitats tant per a aquelles persones que ja ofereixen el seu temps com a voluntàries, com per a aquelles que tenen interès en realitzar voluntariat i volen tenir més informació.

Programa d’activitats

El dilluns 19, s’inaugura la setmana celebrant la Taula Rodona “De la intenció a l’impacte: voluntariat, cooperació i volunturisme a debat” a les 17.30h a la seu d’Once (Palma). Des de diferents experiències obrirem el debat a les diferències entre voluntariat, cooperació internacional, turisme solidari…(aforament limitat)

El dimarts 20, es durà a terme una Trobada de Tècnics de Voluntariat i de Comunicació de les diferents entitats, de 9.30h a 13.30h a l’Espai d’Entitats Isabel Rosselló. Aquest vol ser un espai d’intercanvi entre professionals per a reflexionar com fer arribar a la ciutadania la missió i valors de les entitats de voluntariat a través dels diferents mitjans de comunicació.

Els dies 21, 22 i 23 de maig, les persones (adultes i joves) interessades en fer voluntariat i conèixer les entitats de la Plataforma del Voluntariat podrán participar al VolTour, unes jornades de portes obertes a diferents entitats de Palma, Inca, Manacor, Sineu i Campos. És una oportunitat per a conèixer d’aprop els seus programes de voluntariat i el testimoni de persones voluntàries.

El dijous 22 els més cinèfils podran gaudir de la projecció de la pel·lícula “La Voluntaria”, de la directora Nelly Reguera, amb Carmen Machi com a protagonista, que es projectarà simultàniament a les 18.30h a la Sala Augusta (Palma), a Ocimax (Maó) i a Multicines (Eivissa). Un film que ens mostra, a través de la història d’una metgessa jubilada, la realitat als camps de refugiats i explora els límits entre l’amor i la necessitat de sentir-se útil. (Cal inscripció prèvia)

La II Setmana de Voluntariat finalitzarà el dissabte 24 de maig amb la Diada del Voluntariat, que es celebrarà de 10h a 14h a la Plaça de les Columnes (Palma). Allà diferents entitats de la PLAVIB oferiran tallers i activitats per grans i petits per a donar a conèixer la seva feina diària i posar en valor la tasca del voluntariat.

Tota la informació de les diferents activitats i inscripcions, la podreu trobar a www.plataformadevoluntariat.org

La Plataforma del Voluntariat de les Illes Balears 

La PLAVIB és una organització d’àmbit autonòmic sense ànim de lucre, que treballa per promoure espais de coordinació i col·laboració entre entitats de voluntariat.

Actualment conformen la PLAVIB 55 entitats de les Illes i més de  10.200 persones voluntàries.

La PLAVIB forma part de la Plataforma del Voluntariado de España (PVE) entitat que aglutina a més de 80 plataformes i entitats d’arreu de l’estat espanyol.