Informació a centres educatius

Amb aquestes sessions informatives pretenen oferir una primera aproximació a l’alumnat del que és el voluntariat i l’acció solidària, en el seu entorn proper. Es treballarà com poder participar com a individus en les accions de transformació social o des dels centres educatius com col·laborar amb organitzacions socials del seu voltant.

També s’oferirà informació i assessorament a professorat que vulgui impulsar projectes solidaris en col·laboració amb entitat socials o projectes d’Aprenentatge i Servei.

Per sol·licitar més informació o disponibilitat per la realització d’aquestes sessions ho podeu fer contactant amb la Plataforma del Voluntariat:

Amb una sessió que s’adapta al temps habitual d’una de les assignatures de l’alumnat. Es dona a conèixer de forma breu què és el voluntariat, què implica per la societat i s’identifica a les entitats de voluntariat (ONG) com a impulsores d’aquesta acció solidària.

Aquesta sessió informativa es pot emmarcar en el desenvolupament de les competències de l’assignatura Cooperació i Serveis a la Comunitat:

Conèixer i col·laborar amb les entitats de voluntariat de l’entorn i amb els canals de participació ciutadana, tant els institucionals com els d’ONG i l’associacionisme juvenil.

I més concretament entre els criteris d’avaluació d’aquesta competència s’esmenten:

1. Prendre consciència de la quantitat de voluntariat que envolta l’alumne mitjançant l’estudi de diferents tipus d’entitats.
  2. Conèixer les funcions i competències del voluntariat que envolta l’alumne.
  3. Promoure el funcionament de projectes dins d’aquestes entitats de voluntariat amb una implicació personal.

Des de la Plataforma del Voluntariat de les Illes Balears es pot facilitar el contacte, coordinació i impuls de projectes en col·laboració amb entitats socials i de voluntariat que sensibilitzin a l’alumnat de les situacions que l’envolta, així com accions que des del centre es puguin promoure per generar un impacte positiu tenint en compte les necessitats socials.