Presentació de la Memòria 2014 de la PLAVIB

jul. 8, 2015

Dijous 9 de juliol a les 11:00 hores al Centre de Cultura SA NOSTRA (sala 1)

2014 per la Plataforma del Voluntariat:

XVII Congrés Estatal del Voluntariat a Mallorca i un augment de més del doble d’assessories en matèria de voluntariat

La Plataforma del Voluntariat de les Illes Balears (PLAVIB) presenta, demà dijous 9 de juliol, la memòria anual d’activitats de l’any 2014. El document resumeix l’activitat desenvolupada per l’organització durant el curs 2014. Al mateix temps que s’analitzarà l’impacte de les accions posades en marxa durant el 2014, fent especial menció a les  jornades del voluntariat a les Illes i a les sessions informatives realitzades als centres de secundària.

Actualment la PLAVIB té 28 entitats membres, 13 més de les que tenia l’any 2006 quan fou constituïda. Les entitats que la conformen desenvolupen els seus programes de voluntariat especialment en l’àmbit social, de la salut, educatiu i d’oci i temps lliure, i representa a més de 6.900 persones voluntàries.

Constituïda el maig de 2006, la PLAVIB és un espai de coordinació i col·laboració entre les entitats de les Illes que promouen el voluntariat a més de promocionar els valors de l’acció voluntària entre la societat.  Per aconseguir-ho, promou i realitza activitats de formació, assessorament i sensibilització sobre voluntariat, taules rodones, trobades, tallers, i jornades informatives a tot les Illes.

Mitjançant la línia 900 gratuïta d’atenció al voluntariat, posa a disposició de la ciutadania i de les entitats un servei d’assessorament i informació. Durant el 2014 es varen dur a terme 337 assessories, un 25,7 % més que l’any 2013, que es varen realitzar 268. Per altra banda, prop de 170 persones varen rebre formació per a la capacitació de l’activitat voluntària i més de 600 persones participaren a alguna de les accions proposades per la PLAVIB.

L’any 2014 es va celebrar, a Mallorca, el XVII Congrés Estatal de Voluntariat amb la participació activa de la Plataforma. Aquesta trobada consolida i reconeix la tasca que realitza l’entitat a les Illes durant els darrers anys.

CONVOCATÒRIA MITJANS

Data: Dijous, 9 de juliol

Hora: 11:00 hores

Lloc: Centre de Cultura Sa Nostra (c/Concepció – 07012 – Palma)